Saturday, February 20, 2010

Welcome to England


I've always loved to draw, and I love stories - so being able to work with that would be fantastic. Therefore, my current dream is to become an illustrator!


Yesterday was another opportunity to get closer to that dream - and a big one at that! There was a big conference in Oslo Spektrum where almost all the universities in Norway, including several from overseas, come to give you information and an idea of what it's like studying with them. As for the overseas art schools, they can even offer you a place on the spot; provided they like your portfolio.


I got accepted by Swansea Metropolitan University! I'm in! :DD


There were other universities there too, like Middlesex, Kingston and Falmouth. They were generally quite positive, but would not accept me at this stage. They did, however, give me many valuable tips and lots of feedback. Swansea, however, loved me. "I've written excellent here - you can see, I haven't written that on any other student up until now. You've got some things you can be really proud of there." I was incredibly happy!


I think I'll stick to my original plan, though - a foundation year here in Oslo first, to learn more of the technique and craftmanship and build up a stronger portfolio with some more time on my hands. If I could get accepted by a few more universities, I'd have a wider range of possibilities and choices. As of now I have fallen very much in love with the idea of studying art in Wales, though!

"You better bring your own sun"

7 comments:

CosmoS said...

Congratulations!

Tonje said...

I'm so PROUD!!!
Way to go little sis
<3

Alexia Kaori said...

søs!
omedetoooou :D
du er såå flink <3

Nidvegvesenet said...

GRATULERER! Jeg vurderte å søke swansea og fjor, kjenner to som går der nå. Du kan banne på at jeg kommer på besøk!

Helene said...

:O
You're living my dream! -I mitt navn! xD
men seriøst da, jeg vil leve som deg! >.<
Nå vet jo ikke jeg hvor god du er til å tegne da for å se om jeg har mulighet til å matsje opp med deg ;D
men jeg har lyst til å tegne, animere, illustrere og reise til Japan i min fremtid! Jeg har lyst til å leve som deg§ (T-T)
hehe, det er ordentlig morro å finne så mange andre anime fan nå for tida, -som er norske-, han liksom ikke funnet så mange =/

må bare spørre.. hvordan var det du begynte, ettersom t du har kommet så langt? :D -Hvordan er livshistorien din? ^^ Vil gjerne høre, kanskje jeg kan bli litt inspirert til å leve videre likevel? :D
-Terasu-Chan

Nidvegvesenet said...

jo nå skal du høre; Helene kom til verden i en liten landsby ved navn Litovysche i Ukraina, ikke så langt unna Lviv, men familien hennes flyttet vestover da det Ukrainske SSR gikk i oppløsning. Faren hennes var en lokal embetsmann og dessuten partimedlem, og i Lviv var det temmelig antii-kommunistiske krefter på denne tiden, så de hadde ikke store valget. De flyttet først til en liten leilighet i Hamburg, men i 1993 dro de videre til Rotterdam. Det var der, i det skjebnesvangre året 1995, at Helene møtte sin første japaner; lekekameraten Tatsuya. Resten får hun fortelle sjølv.

Tonje said...

Knerten, du må blogge litt mer!!!!!!!!

search my blog...